Ciastka żytnie

Płatki żytnie to nie tylko produkt na śniadanie, możemy zastosować także do deserów, wypieków.  Mają cenne właściwości – duża zawartość błonnika, minerałów, witamin z grupy B a także walory antyoksydacyjne i antybakteryjne.. Ciastka żytnie, chrupiące na II śniadanie, na szybką przekąskę, po treningu ..

żytnie

Składniki

  • 1 szklanka płatków żytnich
  • 0,5 szklanki otrębów żytnich
  • jedno białko
  • 30g suszonej żurawiny
  • 2 dojrzałe banany
  • 0,5 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli

Banany muszą być dojrzałe, im dojrzalsze tym lepsze bardziej słodkie. Banany miksujemy na gładką masę, dodajemy posiekaną żurawinę, płatki, otręby i cynamon. Wszystko razem dokładnie mieszamy i odstawiamy na 15 – 20 minut. Następnie ubijamy białko z solą i delikatnie mieszamy z płatkami. Z gotowej masy formujemy ciasteczka i pieczemy ok 15 minut w temperaturze 180 stopni.  Kto nie pilnuje swojej  wagi może ciastka żytnie posypać cukrem pudrem, ozdobić lukrem lub roztopioną czekoladą. Z podanej porcji wychodzi około 12- 16 ciasteczek, zależy jak duże uformujemy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *